Forretningsbetingelser

Aftalegrundlag

Medmindre andet aftales skriftligt, er disse forretningsbetingelser gældende for alle forhold, der ikke direkte er omhandlet i aftalegrundlag, kontrakt eller en samarbejdsaftale. Alle aftaler indgås i henhold til gældende ”Forenklede almindelige betingelser for rådgivning og bistand i bygge- og anlægsvirksomhed” (ABR 18 - forenklet).

Udførelse af opgaven

Din Plan's ydelser fremgår af aftalegrundlaget, som beskriver de aftalte ydelser.  Leveringstiden aftales særskilt.

Ansvar

Din Plan er i henhold til ABR 18 - forenklet ansvarlig efter dansk rets almindelige erstatningsregler for fejl og forsømmelser ved opgavens løsning. Det skal bemærkes, at Din Plan kun er ansvarlig for skader, som opstår i forbindelse med arbejde, som Din Plan har påtaget sig, når det kan godtgøres, at skaden skyldes mangel på fornøden faglig dygtighed eller omhu. Din Plan kan i intet tilfælde blive  gjort erstatningsansvarlig for driftstab, avancetab eller andre lignende indirekte tab. Rådgivningsansvaret er begrænset til 1 x honorar.

Honorar og udlæg

Din Plan fakturerer efter medgået tid og forbrugte udlæg, medmindre andet er aftalt. 

Betaling

Betalingsbetingelserne er netto 14 dage fra fakturadato. Ved forsinket betaling beregnes renter i overensstemmelse med rentelovens bestemmelser.

Data og mails

Mails samt alle data, der fremsende til og fra Din Plan via e-mail bliver opbevaret elektronisk.

Ejerskab af materialer

Ejerskab af materiale udarbejdet af Din Plan fremsendt  pr. e-mail eller lign. tilhører Din Plan helt og fuldt, indtil betaling af faktura for materiale er sket.

Tvister

Der henvises til ABR 18 - forenklet.